Zapalovací svíčky - typy, rozdíly,...

Úpravy motorů, zvyšování výkonu
Uživatelský avatar
Berry
Administrátor
Příspěvky: 14
Registrován: 05 pro 2012, 13:57
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Zapalovací svíčky - typy, rozdíly,...

Příspěvekod Berry » 06 pro 2012, 15:04

Zde si přiblížíme téma zapalovacích svíček, se kterými se můžeme setkat na našem trhu, jaký mají vliv na chod motoru v praxi atd.
Asi nejzákladnější rozdělení je materiál, kde můžeme narazit na svíčky "obyčejné", platinové a nebo iridiové.

V dnešní době silného marketingu, někdy zmiňováno jako "marketingová" masáž, která se na nás řítí ze všech stran a kdy si členové marketingového oddělení hrají se slovy a drobnými odchylkami proti konkurence, které v konečném přednesu na první pohled ukáží "diametrální rozdíl" a při tom tento "diametrální rozdíl" v praxi bude nejspíše minimálně poznat, stále se bavíme o produktech ve stejném segmentu.

Pokud někdo zabrousí do problemtiky zapalovacích svíček a chce "něco víc" než standartní díl, tak má možnost vybrat mezi platinovými a iridiovými. V praxi mezi nimi žádný rozdíl. Rozdíl nastává mazi těmito dvěma typy a "obyčejnou" zapalovací svíčkou.
Iridiové svíčky mají laserem navařené elektrody z kovu iridia. Tyto elektrody mají mimořádně malý průměr, 0,6 mm, který umožňuje lepší zapalování směsi v nízkých i vysokých otáčkách, navíc motor běží čistěji.
Platinové zapalovací svíčky také poskytují zvýšenou životnost a spolehlivost zapálení při obtížných spalovacích podmínkách, navíc díky velmi tenké středové elektrodě může být zapalovací napětí nižší, což zvyšuje spolehlivost zapálení směsi.

"Obyčejné" svíčky se s postupem vyšších najetých kilometrů opalují a tím postupně slábne jejich jiskra. Proto doporučený termín výměny "obyčejných" svíček je cca 20 tisíc km. Naproti tomu platinové a iridiové svíčky se nevypalují prakticky vůbec, protože jsou vyrobeny z výrazně odolnějších materiálů. Tímtotaké dlouhodobě zajišťují stálou vzdálenost mezi elektrodami, a proto dávají po celou dobu životnosti v provozu stejnou jiskru, která je navíc díky tenčímu hrotu jiskřiště i silnější. Výrobce svíček říká, že by tím teoreticky mělo dojít i k nepatrnému nárůstu výkonu nebo zlepšení průběhu výkonu, ale toto tvrzeni je brát s rezervou a bez doložení s grafu měření výkonu, není dobré se pouštět do této spekulace. Ale je velmi možné, že se výměnou skutečně zlepší průběh a spotřeba, ale hlavně výrazně prodloužíte interval výměny svíček oproti klasickým. Životnost platinových a iridiových svíček bývá kolem 40 tisíc km, tedy více než dvojnásobná oproti normálním svíčkám.

Zpět na “Motory”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host